Waarom vind ik dit zo belangrijk en welke vragen stel ik aan het begin van een traject? Podcast interview met Samira Salman – founder EventGoodies. Hieronder vind je een aantal highlights uit de podcast.
00:10:22: Ik begin uiteraard met de basisvragen. Dus wat doe je nou als ondernemer en wat lever je? Maar ook: wat wil je bereiken? En die vraag zit nog heel erg aan de oppervlakte. Dus dan kun je doorvragen: wil je meer klanten, meer omzet, wil je kennis delen? En wat ga je dan doen met meer omzet en meer klanten? Wat ga je doen met deze kennis, wie wil je hiermee bereiken en welke impact wil je maken?
Daarna ga ik ook echt helemaal de diepte in met voor wie ga je dat dan doen?
00:11:56: Het is natuurlijk niet altijd zo dat alleen maar je ideale klanten of potentiële klanten op je evenement een rol hebben. Dus als je het hebt over je doelgroep, daar zouden er natuurlijk ook andere rollen in kunnen zitten. Ambassadeurs, sponsoren. Nou goed, ik kan daar kan zo nog een aantal opnoemen, maar dat is iets waar ik daarna ook op focus. Van, wie moet er nou bij zijn om bij te dragen aan het succes?
00:15:07: Wat ik daar ook in meeneem is het doel van de doelgroep. Dat vind ik ook belangrijk. Dat je nadenkt over waarom iemand naar jouw evenement zou komen.