Eventorganisatie

C-vents neemt de volledige eventorganisatie uit handen en denkt vanaf de conceptfase tot aftersales na over de juiste invulling die aansluit op jouw doelstellingen en bedrijfsidentiteit. Hierbij is het uitgangspunt de boodschap die je wilt overbrengen, het doel en bovenal: het waarom.

Eventorganisatie die je verder brengt

Een succesvol event start met een concreet en haalbaar doel dat hand in hand gaat met een herkenbare boodschap voor relaties, personeel of (potentiële) klanten. Die boodschap geldt als rode draad door het gehele traject, zowel voor, tijdens als na het event. C-vents heeft de expertise en kennis in huis om als externe partij zorgvuldig de vertaling naar een succesvol event te maken. 

Een belangrijk element in deze voorbereiding is het definiëren en bepalen van jouw ideale klant. De juiste communicatie en tone-of-voice sluiten hierop aan. Een event is namelijk nooit zomaar een los communicatiemiddel of marketingtool, maar altijd een waardevol onderdeel van een complete campagne – zowel intern als extern. Het advies over bijkomende communicatie en concrete tips voor aftersales wordt meegenomen in het totaalplan. 

Het stappenplan voor een C-vent ziet er als volgt uit:

  • Oriënterend gesprek op basis van intake
  • Brainstorm over het waarom achter het event en formuleren ideale klant
  • Concrete eventdoelstellingen formuleren via SMART principe
  • Eventconcept uitschrijven inclusief communicatieadvies en offerte
  • Concept en offerte bespreken 
  • Productie en uitvoering
  • Nazorg, (bezoekers)evaluatie en advies omtrent aftersales. 

Eventmanager op de vloer

Tijdens de uitvoering van het event heeft C-vents een leidende functie. Het opstellen en uitwerken van het masterdraaiboek en eventuele subdraaiboeken voor leveranciers en de locatie zijn typische werkzaamheden die bij de eventmanager horen. In de vorm van contactpersoon voor externe partijen en de opdrachtgever wordt voorzien in de vraag naar een volledige ontzorging van het event. Net dat beetje extra doen zit in de kern van C-vents. Zo wordt je niet alleen ontzorgt, maar ook verrast. Ben je tevreden en zijn je verwachtingen overtroffen? Vraag dan naar de mogelijkheden voor een vervolgtraject of terugkerend event. 

De Event Blauwdruk: hét fundement voor je event!

Claudia Alberda

Je hebt een idee voor een event of je hebt de taak gekregen om een event te coördineren en de datum staat gepland. Twee situaties die vragen om creativiteit en focus. Op persoonlijk niveau vraagt het bedenken en organiseren van een event veel energie, tijd en een goede balans. C-vents is gespecialiseerd in eventmarketing en -organisatie. Samen komen we tot de kern van het event en blijven we dicht bij het DNA van jouw bedrijf. Vanuit daar wordt het gewenste resultaat beredeneert, inclusief passende boodschap. 

Waarom een strategische brainstormsessie?

Waarom wordt er een event georganiseerd? Waarom op dat moment? De waarom vraag staat centraal in de werkwijze van C-vents. Het achterhalen van de ‘why’ is het fundament van een geslaagd event. Alle communicatie, acties en resultaten zijn een afgeleide van deze formulering. In een persoonlijke en strategische brainstormsessie wordt uitgebreid de tijd genomen om zo veel mogelijk over jouw organisatie, dienst of product en het event op papier te zetten. C-vents stelt de juiste vragen, denkt mee en achterhaalt de ‘why’. 

Jouw event moet een onvergetelijke ervaring zijn voor je klanten, medewerkers of relaties. In een strategische brainstormsessie wordt toegewerkt naar het doel van je event. Deze vorm van co-creatie resulteert in een creatief concept voor een event met een hoog rendement. 

C-vents doorbreekt vaste denkpatronen en zorgt voor een unieke setting waar persoonlijke wensen en ideeën de vrijheid krijgen. Een eventconcept bedenken en uitwerken kost tijd. Op tijd beginnen is een pré. Op tijd beginnen met de juiste insteek, doelstellingen en vanuit het juiste fundament is een must. De voordelen? Meer bereik onder de doelgroep, meer engagement, meer inschrijvingen en meer omzet. C-vents durft dit statement te maken door de jarenlange ervaring in het bedenken en organiseren van krachtige zakelijke events. 

Wat is het resultaat?

Effectief brainstormen in drie uur tijd. Met een creatieve mindset maakt C-vents hét verschil in eventmarketing en -organisatie. Alle randvoorwaarden, strategische vraagstukken, wensen en ideeën worden uitgewerkt tot een waardevolle blauwdruk. Deze blauwdruk is de basis van jouw event en biedt houvast voor inzicht, inspiratie en actie rondom de organisatie. Steeds opnieuw kun je teruggrijpen naar de ‘why’ van het event. Vanaf dat moment ligt de focus op de organisatie. C-vents ondersteunt ondernemers en bedrijven met daadkrachtige eventmarketing en -organisatie. Naast een Event Blauwdruk kun je terecht voor het uitbesteden van de volledige organisatie en coördinatie van je event.  
 

What’s in it for you

  • 1:1 met Claudia Alberda, oprichter en eigenaar C-vents 
  • Duidelijke formulering van de ‘why’ en (bedrijfs)doelstellingen van het event 
  • Een unieke en persoonlijke Event Blauwdruk als output van de brainstormsessie 
  • Hands-on tips, do’s en don’ts voor je event

Zet de eerste stap en boek een strategische brainstormsessie bij C-vents.