Diensten

C-vents neemt de volledige eventorganisatie uit handen en denkt vanaf de conceptfase tot aftersales na over de juiste invulling die aansluit op jouw doelstellingen en bedrijfsidentiteit. Hierbij is het uitgangspunt de boodschap die je wilt overbrengen, het doel en bovenal: het waarom.

Eventorganisatie die je verder brengt

Een succesvol event start met een concreet en haalbaar doel dat hand in hand gaat met een herkenbare boodschap voor relaties, personeel of (potentiële) klanten. Die boodschap geldt als rode draad door het gehele traject, zowel voor, tijdens als na het event. C-vents heeft de expertise en kennis in huis om als externe partij zorgvuldig de vertaling naar een succesvol event te maken.

Een belangrijk element in deze voorbereiding is het definiëren en bepalen van jouw ideale klant. De juiste communicatie en tone-of-voice sluiten hierop aan. Een event is namelijk nooit zomaar een los communicatiemiddel of marketingtool, maar altijd een waardevol onderdeel van een complete campagne – zowel intern als extern. Het advies over bijkomende communicatie en concrete tips voor aftersales wordt meegenomen in het totaalplan. Het stappenplan voor een C-vent ziet er als volgt uit: eventorganisatie.

|| Foto: Erna Oldenburg – Photo Matters ||

Eventmanager op de vloer

Tijdens de uitvoering van het event heeft C-vents een leidende functie. Het opstellen en uitwerken van het masterdraaiboek en eventuele subdraaiboeken voor leveranciers en de locatie zijn typische werkzaamheden die bij de eventmanager horen. In de vorm van contactpersoon voor externe partijen en de opdrachtgever wordt voorzien in de vraag naar een volledige ontzorging van het event. Net dat beetje extra doen zit in de kern van C-vents. Zo wordt je niet alleen ontzorgt, maar ook verrast. Ben je tevreden en zijn je verwachtingen overtroffen? Vraag dan naar de mogelijkheden voor een vervolgtraject of terugkerend event.

Event Blauwdruk

Je hebt een idee voor een event of je hebt de taak gekregen om een event te coördineren en de datum staat gepland. Twee situaties die vragen om creativiteit en focus. Samen komen we tot de kern van het event en blijven we dicht bij het DNA van jouw bedrijf. Vanuit daar wordt het gewenste resultaat beredeneert, inclusief passende boodschap.

Het achterhalen van de ‘why’ is het fundament van een geslaagd event. Jouw event moet een onvergetelijke ervaring zijn voor je klanten, medewerkers of relaties. In een strategische brainstormsessie wordt toegewerkt naar het doel van je event. Deze vorm van co-creatie resulteert in een creatief concept voor een event met een hoog rendement. 

Training om een succesvol event met meer rendement te organiseren

Met een goed evenement kun je o.a. nieuwe klanten aantrekken, je zichtbaarheid in de markt vergroten en het contact met je bestaande relaties naar een nog hoger niveau tillen.

Maar eerst moet je natuurlijk weten waarom je een event wilt organiseren. Wat wil je nu echt communiceren naar je doelgroep? En wat wil jij met jouw event bereiken? Pas dan kan je de boodschap bedenken die jouw doelgroep verleidt om deel te nemen aan jouw event. De boodschap bepaalt namelijk in hoge mate de invulling en programmering van jouw event. Belangrijk daarbij is dat je gasten begrijpen en onthouden welke waarde jij toevoegt aan hun succes.

Naast het 1 op 1 coachen verzorgen wij ook verschillende trainingen in het leren organiseren van events, in samenwerking met Wicked Events, voor directeuren, directie secretaresses, HR medewerkers en facilitymanagers die regelmatig zelf een event organiseren en nog beter beslagen ten ijs willen komen.

|| Foto: Stefanie Kleisterlee – Yellow Eyes Fotografie ||
%d bloggers liken dit:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close